FalvitSuplementacja dietyOkres dojrzałości

Okres dojrzałości

Błędy żywieniowe mogą przyczynić się do rozwoju wielu schorzeń np. cukrzycy typu II, osteoporozy, niektórych nowotworów, choroby niedokrwiennej serca, nadciśnienia tętniczego. Aby ustrzec się przed nieprzyjemnymi konsekwencjami, zastosuj się do kilku podstawowych zasad dietetycznych.

1. Spożywaj większą ilość białek roślinnych niż zwierzęcych.

Warto wzbogacić swoją dietę o nasiona strączkowe, zboża, orzechy, które są źródłem białek łatwo przyswajalnych przez organizm.

2. Dostarczaj ciału węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym.

Odstaw słodycze na rzecz kasz, makaronów, ciemnego pieczywa, nieoczyszczonego ryżu lub musli. Ich spożycie nie powoduje szybkiego wzrostu glukozy we krwi, dlatego organizm nie wytwarza tak dużej ilości insuliny i nie magazynuje zbędnego tłuszczu.

3. Wzbogać dietę w produkty zawierające witaminy z grupy B oraz kwas foliowy.

Dojrzała kobieta powinna spożywać do 0,4 mg* kwasu foliowego na dzień. Jeżeli często czujesz stany niepokoju lub masz problemy ze snem, możesz sięgnąć po suplementy witamin B oraz wzbogacić dietę w kaszę jęczmienną i gryczaną, ryby, biały ser, orzechy, kalafior, brukselkę, szpinak.

4. Dostarczaj organizmowi wielonienasyconych kwasów tłuszczowych.

Kwasy omega-3 są wyjątkowym budulcem organizmu, ponieważ wchodzą w skład błon komórkowych wszystkich komórek. Spożywanie kwasów tłuszczowych Omega-3 pozytywnie wpływa na gospodarkę lipidów w organizmie, pomagając w utrzymaniu prawidłowego stężenia cholesterolu we krwi. Konieczne jest  przyjęcie 2 g kwasu alfa-linolenowego. Dlatego zadbaj o obecność w diecie bogatych w kwasy tłuszczowe ryb morskich.