Słodycze w ciąży

W ciąży powinnaś unikać słodyczy, żeby nie fundować organizmowi pustych kalorii i uniknąć nadmiernego utycia. Czasami jednak chęć na słodkie jest nie do opanowania. Jakimi łakociami się wówczas ratować, żeby było zdrowo i ( w miarę) niskokalorycznie?

Jak mus, to mus!

Jeśli najdzie cię nieposkromiona ochota na słodycze wykorzystaj naturalną słodycz zawartą w owocach i zrób pyszny mus owocowy, np. z truskawek. Przyrządź go według następującego przepisu:

• mrożone truskawki
• łyżeczka cukru (jeśli możesz – zrezygnuj z cukru!),
• szczypta cukru waniliowego,
• łyżka soku z cytryny

Truskawki posyp cukrem, przetrzyj przez sito lub zmiksuj. Dodaj sok z cytryny i cukier waniliowy. Powstaje gęsty słodki mus, który smakuje jak pyszny sorbet..

Przepis ten możesz modyfikować według własnych upodobań. Truskawki zastąpić jagodami lub jeżynami.

Zrób sobie kisiel!

Inną słodką propozycją jest kisiel z owoców. Bardzo zdrowy, bo po pierwsze ma dobroczynny wpływ na żołądek, a po drugie zawarte w nim owoce uzupełnią twoją dietę w witaminy. Aby deser uczynić jeszcze zdrowszym zrezygnuj z kisielu z torebki, przyrządź go sama w domu. To niezwykle proste, szybkie i tanie! Potrzebne będzie ci:

• ćwierć kilograma owoców: malin, jagód lub poziomek,
• 10 dag cukru,
• łyżeczka cukru waniliowego lub wanilia,
• 4 plasterki cytryny,
• 80 g mąki ziemniaczanej

Owoce umyj, zalej dwiema szklankami wody i powoli gotuj. Dodaj cukier, wanilię i cytrynę. Całość doprowadź do wrzenia. W osobnym naczyniu wymieszaj mąkę ziemniaczaną z niewielką ilością wody, tak aby nie było grudek. Dodaj zawiesinę do owoców – dość długo mieszaj, ale już nie doprowadzaj do wrzenia. Gotowe.

Inną podobną propozycją jest galaretka z kawałkami twoich ulubionych owoców przystrojona listkiem mięty. Palce lizać!

Czekoladowe zdrowie!

Czasem jednak same owoce nie wystarczą do zaspokojenia „słodyczowego” głodu. Sięgnij wtedy po … czekoladę! Najlepiej gorzką. Z umiarem jedzona czekolada ma dobry wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie – zawiera dużo magnezu, który pomaga we właściwego funkcjonowaniu układu nerwowego. Jest bogata w żelazo, które pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek i hemoglobiny. Czekolada jest też źródłem wapnia i witaminy B3.Z czekoladą pozostaniesz także młodsza – zwiększa ona poziom przeciwutleniaczy zwalczających tzw. wolne rodniki odpowiadające za starzenie się skóry.