Znajdź czas wyłącznie dla siebie postaw na aktywność fizyczną

Jesteś młodą mamą – wiecznie brakuje Ci czasu, czujesz się zmęczona, pozbawiona energii? Jeśli tak, jest na to sposób – musisz podjąć wysiłek i … zmęczyć się jeszcze bardziej. Wysiłek fizyczny sprawi bowiem, że w twoim mózgu zaczną wydzielać się endorfiny. Dobroczynne substancje, które sprawią, że poczujesz przypływ energii, witalności i euforii. Zmęczeniem przepędzisz zmęczenie. Genialne!

We własnym domu

 

Zacznijmy najprościej – od ćwiczeń we własnym domu. Nie potrzeba do tego wiele czasu, ani specjalnie dużych środków finansowych, ani nawet opieki do maleństwa. Możesz wygospodarować kilka minut dla siebie, kiedy pociecha słodko śpi w pokoju obok.

Zamień dom w klub fitness!

Na jaką aktywność możesz zdecydować się w domu?

Hula – hop. To nie żart, stare poczciwe hula-hop, które możesz nabyć w sklepie z zabawkami za ok. 4 zł czyni cuda! Wystarczy 15 minut dziennie żeby wyszczuplić talię i ujędrnić ramiona, wyrzeźbić nogi i pośladki. Będzie również niezastąpione w kształtowaniu nawyku wyprostowanej sylwetki – żeby długo kręcić kołem na wysokości talii trzeba stać z wyprostowanym kręgosłupem i mocno napinać mięśnie brzucha. Dodatkowym atutem kółka jest możliwość jednoczesnego oglądania ulubionego programu czy filmu, bardziej zaawansowani potrafią przy kręceniu czytać książkę!

Rower stacjonarny. Wydatek na rower jest już znacznie większy niż w przypadku hula-hop, ale posiadając taki sprzęt możesz ćwiczyć nie wychodząc z domu, kiedy dziecko śpi, spokojnie leży w łóżeczku, lub bawi się klockami. Kilka minut dziennie – ale, powtórzmy z uporem, systematycznie – sprawi, że ujędrnisz uda, łydki, brzuch. Istnieją wersje rowerów, przy których możliwe jest ćwiczenie także i mięśni ramion.

Joga, pilates, streeching, aerobik – zaopatrz się w płytę lub książkę zawierającą instrukcje jak wykonywać ćwiczenia. Po pewnym czasie wybierzesz ulubione ćwiczenia z danego systemu i wolnych chwilach będziesz mogła oddawać się pracy nad ciałem.

Hantle – dzięki temu niewielkiemu sprzętowi (jeśli nie masz hantli, możesz użyć plastikowych butelek z wodą) wyszczuplisz i ujędrnisz ramiona, wzmocnisz mięśnie odpowiadające za piękny wygląd Twojego biustu. Również przy ćwiczeniach z hantlami nie liczy się morderczość treningu – a jego powtarzalność. Zaletą ćwiczeń z hantlami jest ich prostota i fakt, że są odpowiednie nawet dla osób o słabej kondycji fizycznej.

Wyjdź na świeże powietrze!

Spróbuj znaleźć trochę czasu na samotne wyjście z domu – zorganizuj opiekę nad dzieckiem. Skorzystaj z życzliwości babci, czasu partnera czy cioć. Nie miej wyrzutów sumienia – kontakt z innymi bliskimi osobami dobrze z pewnością wpłynie na Twoją pociechę: nowe bajki, nowe zabawy, nowe pomysły. Możesz również umówić się z zaprzyjaźnioną mamą: raz w tygodniu Ty opiekujesz się waszą dwójką, raz ona. Maluch zyska nie tylko życzliwą opiekunkę, ale też rówieśnika, towarzysza zabaw. Dzięki temu będziesz miała czas na aktywność poza domem, czas tylko dla siebie – nie martw się, stęskniona, zadowolona w dwójnasób zwrócisz go rodzinie! Na co wykorzystać ten podarowany czas? Oto kilka propozycji:

Jogging. Po pierwsze: dzięki joggingowi będziesz modna – uprawiają go aktorzy, celebryci, politycy, gwiazdy estrady. Po drugie: bieg zbawienie wpływa na działanie całego organizmu – serca, płuc, mięśni rąk, nóg i brzucha. Poprawi krążenie krwi, zwalczy zły cholesterol, zapobiegnie groźnej osteoporozie. Ponadto sprawi, że będziesz mniej podatna na stres i stany lękowe.

Nordic walking – czyli spacer z kijkami. Dzięki temu bardzo przyjemnemu sportowi zmusisz do działania niemal wszystkie partie twojego ciała. Najlepiej wpłynie on na mięśnie ramion – będą mocniejsze i bardziej sprężyste. Spalisz również wiele kalorii, dlatego zdecyduj się na spacer wtedy, kiedy chcesz przy okazji schudnąć. Jeśli lubisz chodzić po górach – koniecznie wybierz właśnie nordic walking, ponieważ zdecydowanie ułatwia wspinanie się na szczyty.

Klub fitness, siłownia – jeśli lubisz pracę z instruktorem, chcesz aby program ćwiczeń był przygotowany specjalnie dla Ciebie, pragniesz aby ktoś na bieżąco i fachowo oceniał efekty i poprawność ćwiczeń – zdecyduj się na karnet w klubie fitness. Być może pieniądze wydane na karnet, konkretne godziny zajęć zadziałają na ciebie motywująco.

Kurs tańca – będzie doskonałym połączenie ćwiczeń fizycznych ze zmysłową przyjemnością. Spalisz kalorie, wzmocnisz wszystkie partie ciała, a przy tym poczujesz się kobieco, lekko i seksownie! Poszukaj odpowiedniej dla siebie oferty – jeśli jesteś osobą nieśmiała, raczej stonowaną i spokojną – wybierz eleganckie walce angielskie i klasykę. Jeśli Twoja natura jest bardziej ognista i buntownicza – wyżyj się w ognistej salsie czy tangu.

Jednak z dzieckiem

Zdarza się i tak, że nie będzie możliwe pozostawienie dziecka pod czyjąś opieką. Nie musisz jednak rezygnować z ruchu, sportu i aktywności. Są rodzaje sportu, które możecie uprawiać razem.

Rower – jeśli Twoje dziecko skończyło 11 miesięcy, siedzi już stabilnie, możesz do swojego roweru zamontować specjalny fotelik, dzięki któremu na wycieczki rowerowe i zakupy wybierzecie się razem. Są modele fotelików, które odchylają się lekko do tyłu i maleństwo może wygodnie spać podczas dłużej wycieczki. Specjalne amortyzatory, w które zaopatrzone są foteliki ustrzegą dziecko przed nieprzyjemnymi drganiami i wstrząsami.

Pływanie z dzieckiem. To niewiarygodne, ale dziecko najlepiej uczy się pływać już w wieku 6 – 8 tygodni. Możesz to wykorzystać i zapisać się na specjalny kurs pływania dla niemowląt – wspólnie wykonywane ćwiczenia zbudują bliskość między wami, sprawią radość Tobie i dziecku, a przy okazji wymodelują sylwetkę. Same zalety!

Wózek do joggingu – od kilku lat na polskim rynku dostępne są specjalne wózki dla biegających mam. Wózek ma specjalne duże koła, opływowy kształt, jest niezwykle lekki. Ma tylko trzy koła – dzięki czemu jest zwinniejszy i skrętniejszy niż zwykły wózek. Posiada specjalne pasy, aby Twoje dziecko było w nim absolutnie bezpieczne. Niektóre modele maja również wbudowane hamulce ręczne. Jogging z wózkiem możesz zacząć uprawiać po ukończeniu przez pociechę 6 miesiąca życia.

Teraz nie masz już wymówki – sport możesz uprawiać z dzieckiem nawet w domu. A zatem – rusz się!!!